www.sobor.by

Центр просвещения и милосердия Белорусского Экзархата


Текущее время: 18 окт 2021, 08:49

Часовой пояс: UTC + 2 часа




Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 27 ]  На страницу Пред.  1, 2
Автор Сообщение
 Заголовок сообщения:
Непрочитанное сообщениеДобавлено: 07 окт 2006, 16:48 
Не в сети
новичок
новичок
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 01 окт 2006, 17:45
Сообщения: 9
На жаль, ня маю шмат вольнага часу, таму буду нешматслоўным і адкажу толькі на некаторыя допісы...


Шаноўны Serge

Цитата:
Ты сам представь себе, что ответил бы Лукашенко на осуждения Церкви его высказываний, неужели не понятно, что это бесполезно. Лукашенко - танк, с ним надо особо.

Хрысьціянства павінна несьці да вернікаў высокія маральныя ідэалы, у тым ліку і шчырасьць - як да Бога, так і да людзей вакол сябе. Як бачу, БЭРПЦ баіцца быць шчырай - і гэта прыкра. Дарэчы, асуджэньне не абавязкова павінна быць публічным - вядома, што Філарэт рэгулярна сустракаецца тэт-а-тэт з Лукашэнкам. Вось толькі плёну ад такіх сустрэч штосьці ня бачна.

Цитата:
Потому что НЕ СУДИТЕ И НЕ СУДИМЫ БУДЕТЕ. Не судит церковь одним махом, понимаешь?


Разумею ваш пункт гледжаньня, але ў суадношаньні з папярэднім пытаньнем атрымліваецца вельмі цікавая сытуацыя: з аднаго боку царква баіцца/сароміцца асудзіць людзей, якія займаюцца злачынствамі і богахульствам, а зь іншага боку чамусьці не баіцца/ не сароміцца ўзнагароджваць гэтых жа людзей. Хм... са стараны гэта выглядае даволі-такі дзіўна.

Цитата:
Ты не поверишь, но нет в библии слова "терпимость", ну нет и всё! И никогда Православная Церковь не будет "терпимой" в вопросах спасения человеческих душ, и нет здесь места либерализму. Не станет Православная Церковь приглашать к себе униатов, католиков, протестантов, давайте, мол, вместе будем Христу служить. Не станет, потому, что ты тоже не захочешь обучать детишек беларускому языку с коллегами, говорящими на трасянке.


Па-вашаму: Царква павінна ставіцца нецярпіма да іншых, роднасных ёй хрысьціянскіх канфэсый, у той час, калі яны ўжо даўно не ставяцца зь нецярпімасьцю да яе? Неяк вельмі цікава атрымліваецца... баюся толькі, што пасьля такіх тэзаў я канчаткова расчараваўся ў праваслаўі як мірнай, неваяўнічай рэлігіі.

Цитата:
Ты не поверишь, но это самозванцы. Есть соответствующая тема здесь на форуме. "Пастырское увещевание", вроде, называется.


Хм... А хто менавіта з'яўляецца самазванцамі: аўтары кніг ці адміністрацыя крамы "Православная книга"?

Шаноўны Михаил

Цитата:
Я хачу пачуць, гэта ж якая колькасць "мураўёвавк" была збудавана на Беларусі, што нават амаль церз паўтараста стагодзяў гэтыя "мураўёкі" з'яўляюцца дамінантай у сучасным "аўтэнтычным архітэктурным абліччы" Праваслаўнай царквы?


Раю вам набыць які-небудзь архітэктурны даведнік кшталту тых, што ў свой час былі выдадзены Кулагіным ("Праваслаўныя храмы на Беларусі", "Каталіцкія храмы на Беларусі" і г.д.)
Уважліва прачытайце такую кнігу - і вашае пытаньне самазьліквідуецца.

Цитата:
Але ж тады хіба рускі стыль аніяк не мог гістарычна стаць часткай гэтага вашага архітектурнага эклектызму?


У адрозьнені ад усіх пералічах мною архітэктурных стыляў рускі стыль ў беларускім дойлідстве не ўжываўсяўся ніколі (максысымум - нязначныя ягоныя элемэнты), выкарыстоўся толькі рэтраспэктыўна-рускі (ці псэўда-рускі) - пад час будаўніцтва шматлікіх мураўёвак.

Цитата:
А вось такі і пагуляйце ў гульню "знайдзі дзесяць адрозненняў", калі пачалі.


Калі ласка - адрозьнені ў драўляным дойлідстве:
-форма франтонаў (тохкутныя (бел.), замест мудрагелістых (рас.))
-структура вежаў (прапарцыйныя шматяруснасьнікі (бел.), замест стромкіх шатроў (рас.))
-форма купалоў (бел. - больш выцягнутыя, уласьцівыя для барока)
-тэхніка зрубу

Дарэчы, усе гэтыя адрозьненьні з'яўляюцца дастаткова візуальнымі, г. зн. - вельмі добра прагледжваюцца. Ня верыцца мне, што вы іх ня бачыце.

Цитата:
Чым, напрыклад, гэтыя агульнабудаўнічыя стылі менш значныя для сучаснага храмабудавання, чым старажытнае барока з готыкай? І чаму мы павіныы азірацца ў старажытнасць?


Замяніце ў вашым пытаньні словы "готыка"і "барока" на "рускі стыль", "дойлідства Расейскай поўначы", "Маскоўскае дойлідства 17 ст." і вы пойдзеце супраць сучаснай архітэктурнай палітыкі БЭРПЦ.

Цитата:
Может в связи с такой политической ситуацией в стране построить у нас какую-нибудь часовню в стиле китайской пагоды?


Хе. Ну а можна, напрыклад, прапанаць пабудаваць царкву ў маўрытанскім стылі са званіцай а-ля мінарэт. Вось толькі штосьці мне падказвае, што такі праект наўрад ці хто прапусціць, а калі і прапусьціць, то пратэстаў і абурэньняў "сьвядомых" праваслаўных будзе нямерана.

Шаноўны протоиерей Игорь

Ваш адказ гучыць даволі пераканаўча (хаця і не на ўсе 100%), акрамя гэтага:
Цитата:
Должен ли митрополит заговорить на белорусском? Родные мои, – это его личное дело! Как и каждого СВОБОДНОГО человека!

Так, сапраўды, Філарэт - свабодны чалавек. Але ня варта забывацца на тое, што ён яшчэ і публічная асоба, якая займае пэўную высокую пасаду. У сваім асабістым жыцьці ён можа карыстацца любой мовай, але ў час выкананьня службовых паўнамоцтваў Філарэт павінны лічыцца са сваім СТАТУСАМ главы Беларускай Праваслаўнай Царквы. Зараз у нашай краіне двухмоўе, адпаведна - выкарыстаньне беларускім Мітрапалітам выключна рускай мовы - гэта праява непавагі да носьбітаў беларускай, - якую, дарэчы, лічаць роднай абсалютная большасьць насельнікаў Беларусі і амаль палова выкарыстоўвае ў штодзённым жыцьці.
Цитата:
В католической церкви на Беларуси до перестройки служили на ПОЛЬСКОМ языке с вкраплениями латыни. Польский язык – язык соседнего государства, а службы на польском совершались в Беларуси для проживающих здесь этнических поляков. Когда же в 90-е годы в костёл потянулись «самосвядомые» службу перевели на белорусский язык. Что было оскорблением белорусских поляков. Тётя моей жены полька-католичка, поэтому мы очень хорошо знаем проблемы католиков того времени. Особенно с униатами.

Некалькі пытаньняў:
-ці быў да палітыкі "перабудовы" адчыненым хаця б адзін касьцёл па-за межамі былой З.Беларусі?
-колькі згодна афіцыйнай статыстыкі (%) ў Беларусі каталікоў і колькі этнічных палякаў

-------------------------------------------------------------------------------------

З.Ы. Лічу неабходным нагадаць шаноўным суразмоўцам, што гэты топік у першую чаргу прысьвечаны архітэктуры...

Цитата:
в Минске строится храм во имя Собора БЕЛОРУССКИХ святых.

Калі ня цяжка, назавіце калі ласка архітэктурны стыль гэтага гмаху...


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения:
Непрочитанное сообщениеДобавлено: 08 окт 2006, 01:00 
Не в сети
новичок
новичок
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 01 окт 2006, 17:45
Сообщения: 9
Цитата:
Філарэта паважаю за ягоную пазыцыю, бо ён ніколі не азіраецца на ідэялагічныя фінціфлюшкі.

Па-вашаму, такое блюзьнерства кіраўніка дзяржавы, які па сумяшальніцтве з'яўляецца "лучшим другом Филарета", як вызначэньне сябе "правосланым атеистом", адказ "Спасибо!" на велікоднае прывітаньне "Хрыстос уваскрос!", палітычныя пропаведзі ў храмах - гэта "ідэялагічныя фінціфлюшкі"???
Мда... :? вас паслухаеш, - шмат новага даведаешся пра праваслаўную царкву: аказваецца, ёй уласьцівы нецярпімасьць, ваяўнічасьць, а ў даданьне яшчэ і поўная ідэалягічна-рэлігійная безпрынцыповасьць...
Ну проста выдатны, вельмі ГОДНЫ спіс... што тут яшчэ сказаць?!

Цитата:
Вазміце грошы, пастройце нам праваслаўны храм хоць у стылі псеўда-барока і вам вам абавязкова дадуць узнагароду. Лукашэнка ўзнагароду заслугоўвае. А ордэн - не адпушчэнне грахоў, шаноўны.

Я не займаю такую высокую пасаду, як Лукашэнка, і адпаведна - ня маю магчымасьці раздаваць направа і налева дзяржаўныя сродкі, якія, дарэчы, зарабілі ўсе грамадзяне Беларусі - ў тым ліку і я з вамі. Таму лічу, што адна справа - калі чалавек дапамагае царкве за свае ўласныя сродкі (нават крымінальныя), іншая - калі за чужыя.

Цитата:
А што, "вызваленчая" літаратура хіба не такая ж мімфавытворчасць як і Чартовіч? Адны палохаюць жыда-масонскай акупацыяй, а другія пра маскальскую акупацыю трындзяць. Чаму трындзець пра жыдоў - гэта ня шчыра, а пра маскалёў - гэта шчыра? Ці свае гаўно не смярдзіць?

А ці прадаецца так званая "вызваленчая" літаратура ў храмах і спэцыялізаваных крамах іншых, неправаслаўных канфэсый, ці бачылі вы такія кніжкі, напрыклад, у каталіцкай краме "Духоўная кніга"?
Дарэчы, па вашай лексіцы прыкметна, што вы "нават на нарах сядзелі" :roll:

Цитата:
Не самаліквідуецца. Яшчэ раз паўтараю пытанне. Якым чынам некая колькасць "мураўёвак" змагла кардынальна ператварыцца ў дамінанту сучаснага храмабудавання, апасля амаль векавой атэістычнай палітыцы, калі на Беларусі гэтыя "мураўёўкі" парушаліся ў першую чаргу?

Хех... Па гэтаму пытаньню бачна вашае поўнае дылетанства ў гісторыі беларускай культавай архітэктуры...
Да вашага ведама - за пэрыяд з 1864 да 1917 г. на Беларусі былі пабудаваны некалькі сотняў цэркваў у псэўда-рускім стылі і яго разнастайных інтэрпрытацыях, сотні храмаў былі перабудаваны ў ім. Звычайна, "мураўёўкамі" замяняліся ранейшыя драўляныя барочныя цэрквы...
Такім чынам, да 1917 г. на Беларусі "мураўёўкі" сталі дамінаваць у колькасных суадносінах, таму даволі лягічна што па заканчэньні часоў "ваяўнічага атэізму" менавіта гэты архітэктурны стыль стаў галоўным у сучасным беларускім праваслаўным дойлідстве, падмяніўшы сабой усё ранейшае...
Дарэчы, вашая выснова пра пераважнае зьнішчэньне "мураўёвак" у савецкія часы нічым не абгрунтаваная - камуністам было абсалютна ўсё роўна, што зьнішчаць...

Цитата:
Беларускі барорка таксама рэтраспектыўны (псеўда)

Прыстаўка "псэўда-" - гэта паказчык не тэрытарыяльны, а часавы. Храмы ў беларускім барока будаваліся ў пэрыяд росквіту гэтага стылю (16-18 стст.), ну а цэрквы ў псэўда-рускім стылі будаваліся і будуюцца на некалькі стагодзяў пасьля выхаду дадзенага стылю з будаўнічага ўжытку.

Цитата:
Алеж агульная гармонія гэтых будынкаў аднолькавая і вызначаецца, духоўным разуменнем, што ёсць храм, а не што есць ідэялагічная традыцыя.

Раней мне спрабавалі тут давесьці, што архітэктура - не галоўнае - галоўнае сама сутнасьць царквы... зараз вы дзейнічаеце тымі жа мэтадамі: пераводзіце маё лякальная пытаньне да больш глёбальнага і такім чынам спрабуеце поўнасьцю яго нівэляваць 8)

Цитата:
Ну тады БЭРПЦ ідзе сама супраць сябе, калі дазваляе выкарыстоўваць такія сучасныя будаўнічыя матэрыялы як, шклобетон, жалезабетон, ці сілікатныя блокі. Будаўнічы матэрыял і вызначае стылістыку будынка

Хто ў лес, хто па дровы... Я не крытыкую Царкву за тое, што яна выкарыстоўвае сучасныя будматэрыялы ці сучасныя архітэктурныя стылі, - я асуджаю яе за працягваньне насаджэньня на Беларусі сярэднявеччай маскоўскай архітэктуры, якая, дарэчы, не з'яляецца больш простай для адаптацыі да сучаснага будаўніцтва, чым спрадвечна беларускія архітэктурныя стылі.

Цитата:
І калі у сучасных храмах выкарыстоўваецца рускі ці візантыйскі элемент, гэта не з'яўляецца доказам існавання ў БЭРПЦ прамаскоўскай ці праканстанцінопальскай палітыкі.


ГЭТА - як раз-такі адзін з доказаў існаваньня прарасейскай КУЛЬТУРНАЙ палітыкі БЭРПЦ. Просты лёгічны ланцужок: калі архітэктура нашых цэркваў будзе такая, як у Расеі, то значыць, мы з Расеяй адное і тое ж.

Цитата:
ў якой вы маеце не вельмі вялікі густ.

Мабыць забыліся: "Не судзіце і не судзімы будзеце". Мой густ тут не пры чым, я - за гістарычную, культурную і архітэктурную справядлівасьць

Цитата:
Тым болей, што не маеце вольнага часу, тады і распачывайце пра сваё галоўнае: пра Аўтакефалію, Канстанцінопаль і ўсё такое -

Не хвалюйцеся за мой вольны час :wink:
Наконт аўтакефаліі - лічу, што калі БПЦ такая незалежная ад Масквы, як мне тут спрабуюць давесьці, то ў ёй няма ніякай неабходнасьці. А ўвогуле - пытаньне аўтакефаліі мяне зараз мягка кажучы не хвалюе.


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения:
Непрочитанное сообщениеДобавлено: 08 окт 2006, 11:42 
Не в сети
новичок
новичок
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 01 окт 2006, 17:45
Сообщения: 9
Цитата:
Сярод маіх не толькі знаёмых, але і родных шмат атэістаў. І што ж мне прапануеце ад іх адмовіца? Праваслаўная царква як раз і існуе, каб сюды прыходзілі ўсе людзі і паганцы і атэісты.

...і вялі ў храмах палітычныя пропаведзі + выкарыстоўвалі праваслаўную царкву ў сваіх брудных злачынных мэтах :roll:

Цитата:
Дзверы зачынены ў нас толькі для святош, што блытаюць шчырасць і ідэялагічныя фінціфлюшкі, і якія сваю ідэялагічную прынцыповасць зрабілі рэлігіяй, як тыя фарысеі.

Чытаючы вашыя словы, чамусьці ўзгадваецца крылаты выраз езуітаў: "Мэта спраўджвае сродкі". Тыя таксама ў маральных справах не адрозьніваліся прынцыповасьцю.

Цитата:
Калі б ў нас храмы будаваліся на дзяржаўныя сродкі, то даўно пабудаваліся бы усе храмы ў Мінску. Лукашэнка нават дзяржаўным прадпрыемствам забараняе меценатства ў дачыненні да царквы.
Але вось народ нясе грошы на храмы, а ў скрыню на "вызваленчы рух" не нясе.
Не пічыце чужыя грошы ў чужой кішэні, шаноўны. Гэта не шчыра.

І за што ж у такім разе Лукашэнка з Паўлючэнкам заслужылі свае ўзнагароды?! :?:

Цитата:
Чартовіч ў храмах не прадаваўся. І не прадаецца. Прадаваўся "Закон Божы", які выдавала прадпрыемства Чартовіча.


А ў галоўным "праваслаўным супэрмаркету" (як называюць мае сябры-атэісты "Православную книгу") - прадаваўся?

Цитата:
Сотняй-другой храмаў змяніць тысячагадовы менталітэт немагчыма, калі не лічыць беларусаў за быдла, як нас беларусаў лічаць "адраджэнцы ВКЛ".

Я гляджу вы надта многа на сябе бярэце ў пляне высноў. Дык вось: пасьля насаджэньня "рюскага" стылю зьмянілася не адно пакаленьне + для большага разуменьня можна правесьці такую паралель, як палітыка русіфікацыі. І тады згодна вашай лёгікі атрымліваецца, што зьмяніць моўны мэнталітэт беларусаў удалося, а архітэктурны - не? Цікава :roll:

Цитата:
Тое што у сучаснай будоўлі ўжываецца русскі матыў, не ёсць доказ дамінанты гэтага стылю ў архітэктурнай прасторы Мінска. Ці мне вам напомніць вашыя словы?

У прасторы Мінска - можа, і не. У прасторы Беларусі - відавочна дамінуе.
Дарэчы, наконт Мінска - у якім стылі будуецца сабор Усіх Беларускіх Сьвятых?

Цитата:
Часавыя і тэрытарыяльныя паказчыкі азначаюць адное і тое ж - адлегласць. Рускі і беларускія стылі як рускія і беларускія мовы - адзінага вытока. Руская мова з'яўляецца псеўдабеларускай ці беларуская мова з'яўляецца псеўдарусскай?

І лінгвіст, і архітэктар, і на дудзе ігрэц...

Цитата:
Калі маеце намер даказаць прынцыповую адлегласць паміж рускім і беларускім дойлідствам шукайце іншыя высновы замест стылістыкі.

Але ж розьніца ў стылістыцы існуе, як існуе розьніца паміж Беларусьсю і Расеяй ў мове, культуры, традыцыях, народным фальклёры... Дык чаму мы павінны адмаўляцца ад сваіх адметнасьцяў???

Цитата:
Спрадвечныя беларускія архітэктурныя стылі"- вось тут я рыдаль... Які пафасны стыль!

Калі вы не зразумелі, я меў на ўвазе тыя стылі, якія выкарыстоўваліся на Беларусі ў праваслаўным дойлідстве ў тыя часы, калі ў Масковіі ўжываўся "рюскі" стыль...

Цитата:
Ну тады увесь наш прыход лічыць, што мы з Канстантінопалем адное і тое ж, раз увесь наш будучы кафедральны комплекс вытрыманы ў візантыйскім стылю. І куды глядзіць "маскаль" Філарэт, што зрабіў Свята-Духаў сабор кафедральным, што так сама не ў маскоўсскім стылю? Відаць трэба данесці Лукашэнку.

Канстанцінопаль ніколі не прэтэндаваў на беларускія землі і ніколі не зьбіраўся правесьці "грэкіявізацыю" (па аналёгіі з русіфікацыяй) Беларусі. Продкі беларусаў будавалі цэрквы ў бізантыйскім стылі самі і абсалютна добраахвотна.
Наконт Сьвята-Духава КС - відавочна, што тут сваю справу адыграла яго месцазнаходжаньне + тое, што ў савецкія часы ён быў адзінай дзейнай царквой Мінска. Не сумняваюся, што калі б Філарэт меў магмасьць, ён "упрыгожыў" б гэты па пабудове неправаслаўны храм "рюскім" элемэнтам.

Цитата:
Вось калі ўжываюцца такія выразы як "культурная і архітэктурная справядлівасьць" то густ тут як раз пры чым. Пафас - вызнака адсутнасці гэтага густу.
Што датычыць архітэктурнага густу, то архітэктура - гэта музыка ў камяні. Ці не так? КАб адчуваць стылістыку архітэктуры слухайце таго ж Моцарта болей. Ці прыходзе да нас ў храм на святочнае набажэнства паслухаць наш хор пад кіраўніцтвам Ольгі Янум. І вы пачуеце сволй любімы беларускі эклектызм - ад барока, да паўночных напеваў.

Дзякуй, канешне, за запрашэньне, але гаворка тут пра архітэктуру, а не пра музыку. Эх.. любіце вы пераводзіць стрэлкі :arrow:

Цитата:
Хвалюе, родны мой, хвалюе. Аўтакефалія без належнасці да якога-небудзь патрыярхата не існуе. Каб стаць незалежнай ад Масквы, трэба стаць залежнай ад Канстанцінопаля. Ці ад Рыма. Як на Украіне. Вось вам шаноўны і вызантыйскі стыль, вось вам і барока.
Таму, шаноўны, не дурыце мне тут галавы, што вы тут чыста ад пра архітэкетуру клапоціцеся.
Ці вам ўжо расхацелася, каб у нас было як на Украіне?

Яшчэ раз паўтараю для тых, да каго не дайшло зь першага разу: я не прыхільнік аўтакефаліі, мне яна абыякава. Для мяне галоўнае - каб гэтая царква сапраўды была БЕЛАРУСКАЙ, а не з'яўлялася чарговых інструмэнтам русіфікацыі нашай краіны.
Дарэчы, праваслаўным я сябе не лічу, а вось наконт канфэсыі сваіх будучых дзяцей (пры ўмове, што жонка хутчэй за ўсё будзе праваслаўнай) - яшчэ задумваюся.


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения:
Непрочитанное сообщениеДобавлено: 08 окт 2006, 15:44 
Не в сети
основатель
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 31 мар 2005, 12:45
Сообщения: 1447
Откуда: Беларусь
MRul! Вы обвиняете Михаила в забалтывании темы, но сами постоянно переходите на политику, тем провоцируя резкую ответную реакцию. Тем более обо всём этом мы уже неоднократно говорили.

Ещё раз даём ссылки: http://www.hramvsr.by/forum/viewtopic.php?t=699 - о церковных наградах, http://www.hramvsr.by/forum/viewtopic.php?t=1269 - о "православном супермаркете".

А разговор с вами о современной православной архитектуре и отношение к ней Экзархата имеет смысл только после прочтения страницы нашего сайта http://www.hramvsr.by/arch-sovet.php
Мы начали её изменять, но ещё остались повторения, поэтому у всех просим прощения.

Ещё раз информирую, что на нашем сайте скоро появятся первые страницы на белорусском языке - и посвящены они будут православной архитектуре Беларуси после 1990г.

MRul! Перестаньте навешивать на Белорусскую Православную Церковь мерзкие ярлыки! Вы не нас оскорбляете, а себя!

_________________
... яко с нами Бог!


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения:
Непрочитанное сообщениеДобавлено: 08 окт 2006, 17:19 
Не в сети
новичок
новичок
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 01 окт 2006, 17:45
Сообщения: 9
Цитата:
А разговор с вами о современной православной архитектуре и отношение к ней Экзархата имеет смысл только после прочтения страницы нашего сайта http://www.hramvsr.by/arch-sovet.php
Мы начали её изменять, но ещё остались повторения, поэтому у всех просим прощения.


Дзякуй за лінку... Шкадую, што не знайшоў гэтую старонку яшчэ перад стварэньнем дадзенай тэмы, - тады тутэйшая размова ішла б зараз у зусім іншым рэчышчы...

Найбольш спадабаліся наступныя тэзы:

Многие архитекторы в качестве творческого метода в настоящее время используют популярный в прошлом веке принцип стилизаторства, тиражируя так называемые "муравьевки". Прототипическое проектирование на основе открыток "По Золотому кольцу России"- это факт сегодняшнего дня. В настоящее же время такая архитектура вносит ощутимый диссонанс, являя в большинстве примеров метод имитации, нежели возрождения традиций.

К великому сожалению, отсутствие информации, а порой и нежелание отходить от "наработанных образцов" приводит к обезличиванию православного храма.


- То, насколько отличался подход в формировании такого пространства, отчетливо видно, если сравнить памятники православной архитектуры Великого княжества Литовского, как ожидалось в. XV в. - истинного преемника византийской культуры, и Московского княжества, провозгласившего себя таковым. Тогда в архитектуре Великого княжества Литовского происходят значительные стилевые изменения. Именно тогда и было построено множество монументальных храмов, которые значительно расширили ареал распространения новых форм. Появляется то, о чем сейчас принято говорить как о готике с национальной определенностью, в зависимости от их расположения - на Украине или на Беларуси. Но не только готические черты были присущи архитектуре Литовской Руси того времени. Соединение стилевых и типологических признаков было широко распространено как в Византии, так и в Западной Европе. Подобный опыт имел множество примеров не только в сакральной архитектуре, но и жилых, и общественных зданиях. При широчайшем типологическом диапазоне (крестово-купольный, базиликальный, зальный, ставроэпистегос и др.) православные храмы Великого княжества Литовского обладали и богатой образной палитрой: "храм-космос", "храм-человек", "храм-дом", "храм-крепость", "храм-Иерусалим", "храм-Рай" и др.


И, все же, важнейшая задача сегодня - возрождение традиций белорусской церковной архитектуры. По какому пути ей развиваться? И в центрах и дальних деревнях уже возрождается и московское шатровое зодчество XVII в., и владимирская школа XII в., и опыт русско-византийского стиля 30-х гг. XIX в. Нет только места для древне-белорусских образцов...


Спадзяюся, калі зараз яны яшчэ не рэалізоўваюцца, то ў будучыні абавязкова будуць зьдзейсьнены ў храмабудаўніцтве. Менавіта тады я і зьмяню свае стаўленьне да архітэктуры Беларускай Праваслаўнай царквы.

------------------------------------------
Наконт усіх астатніх спрэчак - лепш я іх прыпыню... адказы на большасьць сваіх пытаньні я ўжо атрымаў... і зрабіў пэўныя высновы.

Вось толькі з Саборам Усіх Беларускіх Святых хацелася б канчаткова ўсё вырашыць:
Цитата:
Сабор Усізх Беларускіх Святых будуецца ў вашым любімым стылю - эклектызм. Бо беларускія святыя не толькі пад час ВКЛ жылі, але і пад час расейскай імпэрыі і нават СССР.


ОК. Калі ня цяжка - пералічыце калі ласка тыя стылёвыя рысы архітэктуры гэтага сабора, якія былі ўзяты з дарасейскіх часоў?


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения:
Непрочитанное сообщениеДобавлено: 02 янв 2007, 23:50 
Не в сети
новичок
новичок

Зарегистрирован: 02 янв 2007, 23:03
Сообщения: 1
Откуда: Харьков
Шановні друзі!

Дуже цікава тема, але бракує часу, щоб перекладати з белоруської, знаючи тільки руську та українську.

"ня ўлічваюцца нацыянальныя архітэктурныя традыцыіі, як, напрыклад, ва Ўкраіне?"

Если судить по нашему Харькову, возврат к национальному зодчеству действительно есть, но НЕ СМОТРИТСЯ мазепинское барокко на фоне хрущёвок. Хоть убейте. (храм свщмч. Александра на ХТЗ).
С другой стороны есть тенденция создания некоторого нового стиля в какой-то степени модернового. (Храм 2000летия Рождества Христова на Алексеевке). Впечатление абсолютно другое.
Так что не всегда национальные традиции стоит вспоминать.

А вообще, вопрос (о БЭРПЦ) интересный, знакомый. :)
Только у вас благодаря Лукошенко в этом деле порядок.

Спасибо за интересную информацию!

_________________
Кожному городу нрав і права,
Кожная має свій ум голова!


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения:
Непрочитанное сообщениеДобавлено: 03 янв 2007, 09:16 
Не в сети
древний участник
древний участник
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 08 сен 2005, 09:10
Сообщения: 543
Откуда: Мінск
MRul писал(а):
... на жаль, для мяне з'яўляецца адным з вызначальных фактараў антыбеларускасьці БЭРПЦ.
Для мяне адным з вызначальных фактараў антыбеларускасьці нацыяналістаў з'яўляецца ўсхвальваньне імі ката і забойцы беларускага простага народу сп. К. Каліноўскага. Уласна па тэме няма чаго і пісаць, кан'юнктура, так бы мовіць, відавочна.

Вам, спадар Мрул, хацелася б адзначыць, што не варта лічыць сябе і падобных сабе нейкімі там сапраўднымі беларусамі. Ведайце, што беларусы гэта не толькі вы, але і мы, каторыя і на гісторыю, і на сучаснасьць, і на стаўленьне да рускіх, і па шмат якіх іншых пытаньнях маем погляд адрозны ад вашага. І з намі вы павінны лічыцца, а не лічыць нас няправільнымі/недабеларусамі. А калі не, то станеце падобныя фашыстам і будучыня вас чакае такая ж.

_________________
раб Божы


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения:
Непрочитанное сообщениеДобавлено: 03 янв 2007, 17:46 
Не в сети
древний участник
древний участник

Зарегистрирован: 09 июн 2006, 15:58
Сообщения: 457
Откуда: Мiнск
З. Віталь З. писал(а):
MRul писал(а):
... на жаль, для мяне з'яўляецца адным з вызначальных фактараў антыбеларускасьці БЭРПЦ.
Для мяне адным з вызначальных фактараў антыбеларускасьці нацыяналістаў з'яўляецца ўсхвальваньне імі ката і забойцы беларускага простага народу сп. К. Каліноўскага. Уласна па тэме няма чаго і пісаць, кан'юнктура, так бы мовіць, відавочна.

Вам, спадар Мрул, хацелася б адзначыць, што не варта лічыць сябе і падобных сабе нейкімі там сапраўднымі беларусамі. Ведайце, што беларусы гэта не толькі вы, але і мы, каторыя і на гісторыю, і на сучаснасьць, і на стаўленьне да рускіх, і па шмат якіх іншых пытаньнях маем погляд адрозны ад вашага. І з намі вы павінны лічыцца, а не лічыць нас няправільнымі/недабеларусамі. А калі не, то станеце падобныя фашыстам і будучыня вас чакае такая ж.


Сапраўды так!

_________________
Помилуй нас, Господи, помилуй нас!


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения:
Непрочитанное сообщениеДобавлено: 01 фев 2007, 18:19 
Не в сети
забанен
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 09 сен 2006, 14:14
Сообщения: 248
Откуда: БПЦ
Что ж вы не обратили внимание на архитектуру главного православного храма - Свято-Духова или Петропавловского (на Немиге)? Типичная западная архитектура, можно сказать кастелы. Так в чем претензии? 8)

Кафедральный собор в честь Святого Духа

Собор во имя Свв. апп. Петра и Павла


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения:
Непрочитанное сообщениеДобавлено: 01 фев 2007, 18:29 
Не в сети
забанен
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 09 сен 2006, 14:14
Сообщения: 248
Откуда: БПЦ
З. Віталь З. писал(а):
Ведайце, што беларусы гэта не толькі вы, але і мы, каторыя і на гісторыю, і на сучаснасьць, і на стаўленьне да рускіх, і па шмат якіх іншых пытаньнях маем погляд адрозны ад вашага. І з намі вы павінны лічыцца, а не лічыць нас няправільнымі/недабеларусамі.

А кали уже вы будзеце з нами личыцца? Цяпер жа ваша улада. Пакуль што не личыцеся, а беларускую культуру и традыцыю вытоптваеце.


Вернуться к началу
 Профиль  
 
Непрочитанное сообщениеДобавлено: 05 фев 2007, 10:30 
Не в сети
древний участник
древний участник
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 05 сен 2005, 21:29
Сообщения: 332
Откуда: Минск
MRul писал(а):
У гэтым топіку хацелася б паразважаць на тэму сучаснай БЕЛАРУСКАЙ праваслаўнай архітэктуры, а дакладней - яе поўнай адсутнасьці.
...Ці не з'яўляецца Беларускі Экзархат РПЦ пасьлядоўнікам графа Мураўёва???

Предлагаю администрации форума обратить внимание на название темы и цель автора. Одно дело порассуждать об архитектуре, другое - о графе Муравьеве и "русификации". Для последнего у нас уже была открыта тема и я думаю ,что у нее еще будет продолжение.
Я бы назвал этот топик: "Муравьевки и современная архитектура беларусских церквей". ИМХО.
Цитата:
Асноўныя тэзы:
1.Беларуская праваслаўная царква мае сваё аўтэнтычнае архітэктурнае аблічча. и проч.

Храмовая архитектура подчинена символике православного богослужения в первую очередь. Мастер-строитель привносит в архитектуру свои вкусы и оригинальные решения. С самого начала автор топика становится на ложный путь. Возьмем для примера только первый период (стиль византийский). Уже одно то, что первые храмы (каменные) на белорусских землях были построены в каком-то чужом стиле - византийском говорит против аутентичности. Местные мастера воплотили свои решения - да. Но стал ли от этого византийский стиль "белорусским"? Точно также и с "муравьевками". Они не такие однотипные как пишет автор. Да, это, как правило, прямоугольные или квадратные в плане строения с одним куполом и пристроенной колокольней. Но разьве местные мастера не привнесли своих оригинальных решений? Кроме того, речь то идет о сельских храмах, а их строительство определяется фин. возможностями. И то уже большое дело ,что было построено множество каменных (кирпичных) церквей на смену ветхим деревянным (в форме базилик с двухскатной крышей и куполочком на коньке). Разьве не во время "русификации" восстанавливались в Вильно древние православные святыни: Никольская церковь, Пятницкая, Никольский Собор, храм в честь терх виленских мучеников... Разьве не украшением города Минска были построенные во вт. пол. 19 в. церкви Казанская и Крестовая (при архиерейском доме)? Как будто храм св. Александра Невского на военном кладбище перестал быть белорусским от "русской" архитектуры.
Церковная архитектура Беларуси во все века находилась под чьим-то влиянием (византийским, барокко и проч.), но она не была калькой. Строили ли "муравьевку" - она стала именно белорусской "муравьевкой" и проект от проекта отличался, и в каждом случае мастера привносили что-то свое. Пускай нешлифованые камни в стенах, напр., Лосской церкви (волож. район), но они живо напоминают Каложу...
Цитата:
2. Як вядома, пасьля задушэньня нацыянал-вызваленчага паўстаньня К.Каліноўскага, расейскі ўрад вырашыў пачаць неадкладную русіфікацыю Беларусі

Восстание Каливноского не было национально-освободительным. Это миф. "Русификация" была. Но это не подавление местных начал, а их возрождение, освобождение от польского влияния. Именно русификация обусловила национальный подъем к. 19 - нач. 20 в. на Беларуси.
Цитата:
3. Зьвярнём увагу на сучасную праваслаўную архітэктуру Беларусі: на жаль, у большасьці выпадкаў мы бачым тыя ж самыя псэўдарускія "мураўёўкі"

Не понятно ,что автор говорит в начале и конце. Что такое "муравьевки" в его понимании: любой храм, построенный в "русском" стиле, или храм ,построенный именно как "муравьевка" 19 в.? Муравьевка ли Покровская церковь в Крупцах? Храм в Стиклево? Преображенская церковь на просп. Дзержинского? Храм св. Серафима Сар. в Малиновке? Воскресенская церковь в Зеленом луге? И проч. даже церковь Всех бел. святых преслувотого о. Федора разве в стиле "муравьевки"?

Цитата:
4. Пытаньні: чаму большасьць беларусіх цэркваў будуюцца ў архітэктурных стылях, якія уласьцівыя Расеі (Маскоўскае дойлідства, дойлідства Расейскай Поўначы і г.д.), а не Беларусі?

Извините, дорогие архитекторы или те ,кто хочет ими быть, а Вы где со своими эскизами? Рисуйте ,считайте ,предлагайте. Существует конкурсная основа. Только не лепите из "белорусских" архитектурных стилей какого-нибудь чудо-юда, за которое и строители то не возьмутся. В епархиальном управлении есть референт по арх. вопросам. Приходите, приносите проекты. Нет проблем.


Вернуться к началу
 Профиль  
 
Непрочитанное сообщениеДобавлено: 08 фев 2007, 16:50 
Не в сети
основатель
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 14 апр 2005, 13:18
Сообщения: 922
Откуда: Минск
священник Алексий писал(а):
...Предлагаю администрации форума обратить внимание на название темы и цель автора. Одно дело порассуждать об архитектуре, другое - о графе Муравьеве и "русификации". Для последнего у нас уже была открыта тема и я думаю ,что у нее еще будет продолжение.
Я бы назвал этот топик: "Муравьевки и современная архитектура беларусских церквей". ИМХО...
Название поменял, с согласия собора модераторов.

_________________
Спаси, Господи!


Вернуться к началу
 Профиль  
 
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 27 ]  На страницу Пред.  1, 2

Часовой пояс: UTC + 2 часа


Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 1


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете добавлять вложения

Найти:
Перейти:  
cron
Форум православного информационного портала Собор.by. Главная »
Rambler's Top100 ???????@Mail.ru Православное христианство